DiscoverSvein Egil Fikstvedt
Svein Egil Fikstvedt
Claim Ownership

Svein Egil Fikstvedt

Author: Mission Alliance

Subscribed: 0Played: 2
Share

Description

Bible teaching and inspiration.
92 Episodes
Reverse
I dette budskapet får du høre om forskjellige menneskers vei til Jesus!
Jesus og Hans forsoningsverk er historiens viktigste hendelse og sentrum for vår tro. Fornyet tro og begeistring for Jesus er å anbefale! 
Endetiden og Jesu gjenkomst er ikke bare et spennende tema, men mest av alt et spennende liv! Hvordan skal våre liv se ut i den tiden vi lever i nå?
Gå uten å tvile!

Gå uten å tvile!

2024-02-1640:55

Sarah Fikstvedt taler inspirerende om trosvandringen til noen av Bibelens menn og kvinner. De kunne føle seg ukvalifisert, men ved Guds godhet fikk de oppleve å bli brukt av Gud!
Din rikdom i Kristus

Din rikdom i Kristus

2024-02-0934:25

Sarah Fikstvedt taler om at alt hva Jesus har betalt for ved sin død og oppstandelse - det tilhører Hans etterfølgere i dag. Mulighetenes dør står åpen for deg!
I en tid da anti-israelske og antisemittiske holdninger er økende, er det viktig å vite hva Bibelen har å si om Guds plan for dette landet og dette folket. 
I tider med krig og dramatiske forandringer, har vi et fantastisk løfte om å bli bevart i Guds fred!
Bevar hjertets frihet. Ikke la fornærmelser, raseri og hat slå rot på innsiden.
Den jødiske staten Israel er et moderne mirakel, profetert om i Bibelen. Hvis Gud ikke er ferdig med dette folket, landet og byen Jerusalem, hvorfor skulle vi være det?
En oppdagelse av Jesus i Det gamle Testamentet, Det nye Testamentet, Jesu nåværende posisjon og den Jesus som kommer igjen.
De siste tider er ikke bare et spennende emne, men fremfor alt er spennende liv. 
Forsoning er kan være vanskelig, men likevel nødvendig om en vil bevare sin indre frihet. 
Bibelen oppfordrer oss til å leve i forventning. Hva skal vi forvente? Uten forventning så ender man kanskje opp med forakt?
Vi lever i spennende profetiske tider. Gud bringer sitt folk tilbake til sitt land. Stadig flere oppdager Jesus som sin Messias. 
Det er ingen tilfeldighet at Den Hellige Ånd falt i den jødiske pinsehøytiden. Pinse går fra å handle om innhøsting av korn til innhøstning av mennesker av alle folkeslag. 
Vårt perspektiv på livet og evigheten avgjør hvordan vårt liv leves i hverdagen. 
Møteplasser mellom Gud og mennesker langs livets vei. Det er tid for åndelig fornyelse, større rom for Gud og vekkelse. 
Bibelen omtaler gudsfrykt som noe veldig positivt. Velsignelser kommer til de som lever gudfryktig. 
Jesus er oppfyllelsen av påsken og påskelammet som ble innstiftet da Israelittene skulle forlate Egypt ca 1400 før Kristus.
Hvordan erfare at vonde ting vi har opplevd, ikke skal definere hvem vi er i dag eller definere vårt fremtid?
loading
Comments 
loading
Download from Google Play
Download from App Store