DiscoverBijbelsbreed C.S.V. Ichthus Eindhoven
Bijbelsbreed C.S.V. Ichthus Eindhoven
Claim Ownership

Bijbelsbreed C.S.V. Ichthus Eindhoven

Author: BOEKCie Ichthus Eindhoven

Subscribed: 0Played: 0
Share

Description

De BOEKCie maakt voor elke Ichthusavond een stukje voor de Bijbelsbreed. Nu ook te vinden als Podcast!
109 Episodes
Reverse
Jezus roept ons op om te geloven als een kind, maar dat impliceert niet dat je geloof kinderachtig moet zijn. Vandaag hebben we het dus over dat groeiproces en op welk punt jijzelf staat.
De laatste podcast van het jaar! Vandaag Galaten 6, onder het thema: In vrijheid samen leven
25. Vrij van gewoonte

25. Vrij van gewoonte

2021-05-1508:55

Paulus schrijft over tradities en gewoonten. Vandaag de dag hebben verschillende kerken ook verschillende tradities. Dus hoe gaan we daar mee om? Moeten we alle tradities weggooien of zijn die juist heel waardevol en belangrijk?
Door geloof zijn christenen vrij gemaakt van de zonde. Waar we eerst slaaf waren aan de zonde, en aan de wet en offers vastzaten om rein te zijn voor God, mogen we nu door het offer van Jezus bij God komen. De vraag is nu wat we met deze vrijheid doen.
23. Hoe zie jij God?

23. Hoe zie jij God?

2021-05-0308:36

Vandaag bespreken we Galaten 4. Paulus schrijft over vrijheid en slavernij. Door Jezus is er wat significant veranderd in hoe wij God mogen zien. Maar hoe zit dat? Hoe persoonlijk is God? Is het beeld dat wij van God hebben hetzelfde als wie God is?
Nieuwe kennis in onze huidige maatschappij komt vaak voort uit systematisch onderzoek; niets is waar tenzij het is bewezen. De meesten van ons zijn wel bekend met alle statistische testen, en de mate van onzekerheid waaraan moet worden voldaan om te zeggen dat iets bewezen is. En zelfs dan zijn we ontzettend voorzichtig om definitief te zeggen dat iets waar is. Ook door alle informatie die verspreid wordt over het internet weten we beter dan ooit hoe voorzichtig we moeten zijn om iets voor waar aan te nemen. Wat spoort ons dan aan om te geloven dat de boodschap van genade uit een 2000 jaar oud boek de waarheid is?
Paulus zegt in Galaten herhaaldelijk dat christenen, ook al houden ze zich niet aan de wet, niet bang hoeven te zijn dat ze daarom veroordeeld worden, omdat ze in Christus rechtvaardig zijn. Op het eerste gezicht lijkt het alsof het evangelie alle motivatie wegneemt om een heilig leven te leiden. Hoe zit dat?
Dit blok gaan we het hebben over de brief aan de gemeenten van Galatië. Vandaag kijken we naar de achtergrond van de brief en slaan we de Bijbel open bij Galaten 1!
19. Gebedsgenezing

19. Gebedsgenezing

2021-03-1809:57

De komende twee avonden zullen het onderwerp gebedsgenezing behandelen. Als eerste hebben we een kring waarin we theoretisch willen ingaan op dit onderwerp, en de week daarna een GA waar we een praktische invulling zullen hebben.
18. Aanbidding

18. Aanbidding

2021-03-1109:25

Deze keer willen we over aanbidding nadenken, want dat heeft een belangrijke plaats in het geloof. In het Oude Testament zien we dat de tempeldienst en het offeren centraal stonden, en in het Nieuwe Testament krijgt aanbidding een net wat andere vorm.
17. Ministrygebed

17. Ministrygebed

2021-03-0511:33

Ministry is een Engels woord wat zoiets betekent als “evangeliebediening”. In het nieuwe testament wordt in het Grieks het woord diakonia gebruikt. Wat houdt ministry in en wat betekend dat voor jou?
16. Klagen

16. Klagen

2021-02-2510:44

Is klagen wel gepast? En kan dit echt een vorm van gebed genoemd worden? Dankbaarheid lijkt veel gepaster bij een God die een prachtige wereld geschapen heeft en voor ons zorgt en van ons houd. Waarover zouden wij mensen dan nog klagen?
15. Vergeving

15. Vergeving

2021-02-1908:36

Waarom hebben we vergeving nodig? Waarom moeten we er steeds opnieuw om vragen? En, wanneer moet je andere mensen vergeven? Je hoort het vandaag bij de Bijbelsbreed!
Hoe geef je jezelf over? Welke dingen kan je van jezelf geven om je leven in te zetten voor het Koninkrijk van God? Om het iets specifieker te maken zullen we focussen op tijd, geld en carrière.
13. Trots

13. Trots

2021-01-1309:40

Het thema van deze week is trots. Om gelijk maar met de deur in huis te vallen: trots wordt door C.S. Lewis de grote zonde genoemd, want het zorgt voor een anti-God gemoedstoestand of houding. Dit klinkt misschien wel een beetje heftig, want niet alle trots is zo, toch?
12. Seksualiteit

12. Seksualiteit

2021-01-0706:46

Vandaag willen we open met elkaar in gesprek gaan over hoe God seksualiteit heeft bedoelt en hoe wij dat invulling kunnen geven. 
God is de God van het recht, maar tegelijkertijd is Hij de God van liefde. Zo moeten ook wij zijn als Hij. De grens is moeilijk. Wanneer moet je boos worden op onrecht, en wanneer moet je je linkerwang toekeren?
10. Israël

10. Israël

2020-12-0311:10

De afgelopen weken hebben we ons verdiept in de brief aan de Hebreeën. Hierin hebben we regelmatig gezien dat er voorbeelden van Joodse personen en gebruiken worden gegeven. Vandaag zullen we het daarom hebben over de rol van de Joden en het volk Israël in het Christelijk geloof.
Vandaag zoomen we uit om te kijken naar het grote geheel, en bekijken we ons eigen leven en ons handelen; is ons leven heilig?
Het verbond is een centraal thema in de Bijbel. Vandaag lezen we over de verschillende verbonden door de Bijbel en het uiteindelijke verbond in Jezus.
loading
Comments 
Download from Google Play
Download from App Store