DiscoverDavid Maasbach Podcast
David Maasbach Podcast
Claim Ownership

David Maasbach Podcast

Author: Johan Maasbach World Mission

Subscribed: 96Played: 2,580
Share

Description

David Maasbach geeft, samen met zijn vrouw Regina, leiding aan het wereldwijde zendingswerk van de Johan Maasbach Wereldzending en is senior pastor van The Blessing Churches. Door zijn krachtige bediening in predikingen, tv-uitzendingen, boeken en evangelisatielectuur zijn vele mensen bemoedigd en veranderd. Hij kreeg als eerste Nederlandse prediker wekelijks zendtijd op een van Nederlands bekendste landelijke commerciële televisiezenders. Luister elke week naar zijn nieuwe bemoedigende, hoopgevende, indrukwekkende en levendige podcast. Meer info op: https://www.maasbach.nl
206 Episodes
Reverse
In deze inspirerende boodschap wil David Maasbach het fundament in jouw denken leggen zodat je beter begrijpt wat er afspeelt. Dit is een oproep voor ons vandaag om je stand in te nemen in je denken, in je gebed, je geven, je hart en je liefde voor Israël.
Jozua en Kaleb zijn de geloofsvaders van NEWGEN Society. Zij waren stevig geworteld in hun standpunten die vasthielden aan Gods beloften en normen. Ondanks de verhalen van angst en vrees die het volk teisterden, bleven zij onwankelbaar in hun geloof. Ook vandaag leven we in een maatschappij waarin gedachten heersen die niet stroken met Gods principes. Daarom moeten we onze standpunten, gefundeerd in Gods normen en waarden, stevig handhaven om een positieve impact op de maatschappij te hebben.
Verlangen we in het evangelie van Jezus Christus naar een boodschap van sympathie of de waarheid? Onze samenleving vervreemdt zich steeds meer van God, waardoor het krachtige geluid van de waarheid van Gods Woord steeds minder gehoord wordt. Als kinderen van God moeten we hier standvastig in zijn, niet alleen als voorbeeld voor de volgende generaties, maar ook uit liefde voor de mensen om ons heen.
5 tips om te winnen

5 tips om te winnen

2024-03-2534:58

Het leven als een kind van God wordt in de Bijbel vergeleken met een wedstrijd. Helaas zie je veel christenen die deze wedstrijd vandaag de dag met een overvloed aan levensbagage lopen. We moeten deze lasten van ons afwerpen, zodat we ons volledig kunnen concentreren op Jezus. Op die manier kunnen we met al onze kracht vooruitgaan en onszelf beheersen om met succes de finishlijn te bereiken!
Ik ben niet gek!

Ik ben niet gek!

2024-03-1347:07

C.S. Lewis schreef: 'Als de hele wereld naar de afgrond rent, dan is degene die in de tegenovergestelde richting loopt gek!' In onze tijd is het steeds vaker zichtbaar dat de maatschappij de begrippen goed en verkeerd omkeert en niet meer handelt volgens wat God als goed beschouwt. Als christenen is het cruciaal dat we de waarheid van de Bijbel omarmen, omdat wat God zegt altijd goed is. Op die manier kunnen we het goede doorgeven aan onze kinderen, kleinkinderen en alle komende generaties. Ook al rent de hele wereld naar de afgrond.
Het was een normale rustige nacht, iedereen ging slapen, totdat de volgende dag ineens alles losbrak. De demonische machten die op 7 oktober een slachting uitvoerden in Israël, sloegen ook toe op 9/11. De haat voor Israël die we vandaag zien in de wereld is nog nooit zo groot geweest als vandaag. Die haat is niet gericht tegen het land Israël, maar tegen het volk. Maar de ware christen zal zijn/haar stand innemen voor Israël en de God van de Bijbel.
Het was in de dagen van de eerste Gemeente ten strengste verboden om over Jezus te vertellen. Toch kon dat de Gemeente niet tegenhouden om een licht te zijn in de wereld. De tijden zijn niet veranderd, want ook nu wordt de tegenstand steeds feller en ruwer. Het wordt tijd dat wij als christenen niet bang zijn om onze stand in te nemen.
De wens om Israël te vernietigen staat niet op zichzelf. De haat tegen de Joden is niets nieuws. Deze haat zit diepgeworteld in de gevallen engel Lucifer. Deze haat is het ultieme kwaad wat satan over de wereld heeft uitgestort, en deze haat zit ook diepgeworteld in de islam. Maar God zegt in Zijn Woord dat Hij alle volkeren zal oordelen die Zijn oogappel hebben aangeraakt. God zal aan al het kwaad een einde maken.
We zien het begin van de eindtijd in onze dagen. Er staat een verschrikkelijke tijd te wachten wanneer het einde nadert, maar we mogen vasthouden aan de woorden van Jezus. Hij zegt dat in het midden van al die ellende, hoeven we ons niet ongerust te maken. Wij moeten juist nu, in deze tijd, zoveel mogelijk mensen vertellen over de redding van Jezus Christus.
Het boek Judas laat een groot contrast zien tussen de twee verschillende mensen in het einde van de tijd, de tijd waarin wij nu leven. Ze lijken op elkaar, maar de een is nep en de ander is echt. Het is vaak moeilijk te herkennen wanneer iets echt of nep is. Wanneer ben je een 'echte christen'? Hebben wij de Heilige Geest hiervoor nodig? Je hoort het in deze boodschap.
Saul en David laten ons twee tegenovergestelde karakters zien. Zij laten beiden zien hoe de Heilige Geest in hun leven werkt. Hierdoor krijgen wij een beeld van twee verschillende resultaten en uitkomsten. Wat was de ware reden van Sauls ondergang?
Het gebruik van olie is in het Midden-Oosten nog veel meer gewoon dan wij hier in het Westen gewoon zijn. De olijfboom is een veel voorkomende boom en helemaal in Israël. Het is een prachtig typebeeld van de Heilige Geest en van de ware christen die gezalfd is met haar leven en haar olie.
De Heilige Geest is onze gids, onze leider, onze verdediger, onze trooster, onze vriend, onze kracht, onze sterkte. In Hem leven wij, in Hem bewegen wij, in Hem zijn wij. Jij gaat van overwinning tot overwinning, van heerlijkheid tot heerlijkheid. Wat er ook op je pad komt. Want jij hebt de Heilige Geest. De wereld heeft dat niet, jij hebt dat.
De Heilige Geest heeft de mens de lucht van het leven gegeven, zodat de mens hier op aarde kan leven in geest, ziel en lichaam. Je bent niet ontstaan uit een of andere bacterie. Het leven is een gift van de levende God. Daarom is het leven heilig voor God. Wat doe jij met die gift van het leven die God aan jou gegeven heeft?
Als kind van God ben jij het licht van deze wereld vandaag! God geeft de olie in onze lamp om het brandende te houden, maar daar moeten we voor geconnect blijven met de Bron en de Oliegever: Jezus Christus. Wanneer we geconnect blijven met de waarheid van Gods Woord, alleen dan houden we onze lamp brandend. Jouw lamp kan brandend blijven tot je laatste ademtocht als je geconnect bent met de Oliegever en de bron: Jezus Christus!
“Een groot deel van wie ik vandaag ben, heb ik te danken aan mijn moeder: Willy Maasbach.” In deze boodschap deelt David Maasbach enkele tijdloze waarheden die hij heeft geleerd van zijn moeder in zijn leven.
De grote leugen

De grote leugen

2023-04-2436:14

Uit de bek van de draak, het beest en de valse profeet komt leugen op leugen, bedrog op bedrog en misleiding op misleiding. De overheid en de regering heeft het Boek der boeken, het meest perfecte boek, de Bijbel, gesloten. Ze zijn hun eigen inzicht aan het volgen. Kijk hoe Nederland er voor staat. Door hun wordt ons prachtige Nederland vernietigd. Maar God wil ons een goede toekomst geven als we tot Hem bidden, Hem zoeken en het van Hem verwachten.
Jozua 6:17 zegt: 'Zo spaarde Jozua de prostituee Rachab en al haar familieleden die bij haar in huis waren. Zij wonen nog steeds bij de Israëlieten omdat zij de spionnen die Jozua naar Jericho had gestuurd, had verborgen.' Rachab had een verbond gesloten met de spionnen, en het teken was een roden koord uit het raam van haar huis. Is jouw verbond met God ook zichtbaar?
Ineens

Ineens

2023-04-1833:23

Er zijn dingen die ineens gebeuren, en dat verandert je hele leven. In je huwelijk, of in je gezin, of op de zaak. En als er dingen zijn die niet goed zijn dan heb je de Naam van Jezus. David Maasbach zegt: 'Zorg dat je klaar bent, gereed bent. Hoe vaak moet je de boodschap nog horen? Zorg dat je leeft zoals je hoort te leven. Zorg dat je vandaag doet wat je morgen niet meer kan doen.'
loading
Comments 
loading
Download from Google Play
Download from App Store