DiscoverIn Vuur en Vlam
In Vuur en Vlam
Claim Ownership

In Vuur en Vlam

Author: Stichting Streef

Subscribed: 2Played: 15
Share

Description

In Vuur en Vlam is een wekelijkse podcast van de organisatie Streef! Elke maand neemt een jongere jou mee in zijn of haar avontuur met Jezus. We hopen en bidden dat je aangevuurd zult worden! Meld je aan via streef.nl/invuurenvlam
79 Episodes
Reverse
God vraagt aan priesters om de hele dag door, ’s ochtends en ’s avonds, offers te brengen. Maar Hij belooft ook veel. Deze beloften gelden ook voor ons vandaag de dag. Als wij elke dag als priesters gaan leven, liggen er prachtige beloften voor ons klaar. De tekst van vandaag is geschreven door Karel Janssen. Meld je aan voor de wekelijkse e-mailserie op streef.nl/invuurenvlam.
Wij mogen als priesters mensen verzoenen met God. Hoe doen we dat? Simpelweg door mensen te vertellen over het goede nieuws, het Evangelie! We vertellen mensen over Jezus, over Zijn liefde en Zijn werk aan het kruis. De Bijbel zegt zelfs dat we gezanten zijn namens God. De tekst van vandaag is geschreven door Karel Janssen. Meld je aan voor de wekelijkse e-mailserie op streef.nl/invuurenvlam.
In Markus 15:38 lezen we over iets bijzonders dat gebeurde toen Jezus stierf aan het kruis: "En het voorhangsel van de tempel scheurde in tweeën, van boven tot beneden." Door de dood van Jezus kunnen wij in Gods aanwezigheid komen. De tekst van vandaag is geschreven door Karel Janssen. Meld je aan voor de wekelijkse e-mailserie op streef.nl/invuurenvlam.
Liefde is niet slechts een emotie of een gevoel. Liefde uit zich in ons gedrag en onze daden. Als priesters mogen we anderen mensen liefhebben door ze te dienen, door de minste te zijn en nederig te zijn. We mogen mensen liefhebben door elkaars lasten te dragen. Door niet uit te zijn op ons eigen belang, maar de ander hoger te achten dan onszelf. De tekst van vandaag is geschreven door Karel Janssen. Meld je aan voor de wekelijkse e-mailserie op streef.nl/invuurenvlam.
Priesters droegen op iedere schouder een steen met daarop de namen van de twaalf stammen van het volk Israël. Deze stenen stonden symbool voor heel het volk. Een priester moest het volk dus dragen op zijn schouders zodat God deze namen kon zien en aan hen dacht (zie Exodus 28:12). De tekst van vandaag is geschreven door Karel Janssen. Meld je aan voor de wekelijkse e-mailserie op streef.nl/invuurenvlam.
Paulus roept ons ertoe op om als reactie op de genade, de liefde en de goedheid van God onszelf als offer aan God te geven (zie Romeinen 12:1-2). Dat klinkt misschien gek; jezelf offeren? Een offerdier werd altijd gedood, moeten wij dan ook sterven? Gelukkig is dat niet nodig. De tekst van vandaag is geschreven door Karel Janssen. Meld je aan voor de wekelijkse e-mailserie op streef.nl/invuurenvlam.
God wil niet alleen dat we vergeven zijn en dat we later naar de hemel gaan. Nee, Zijn doel is dat we nu al voor Hem gaan leven. Heiliging is dat we ons leven apart zetten en toewijden aan God om Hem te dienen. Net als een priester dat deed. De Bijbel roept ons op om te streven naar heiligheid. Dat betekent dat we alle gebieden en aspecten van ons leven gaan toewijden aan God en in lijn brengen met Zijn wil. Op ons werk, op school, met onze financiën, in onze relaties en noem maar op. De tekst van vandaag is geschreven door Karel Janssen. Meld je aan voor de wekelijkse e-mailserie op streef.nl/invuurenvlam.
Toen ik ervoor koos om Jezus te volgen, veranderde mijn leven voorgoed. Ik was niet de enige die dat merkte. Vrienden, familie en andere mensen in mijn omgeving merkten op dat ik veranderde. Ik werd een ander persoon. God maakte mijn hart zacht en herstelde het. Dat werd zichtbaar in mijn gedrag. In mijn gedrag ben ik steeds meer op Jezus gaan lijken. Leven als priester helpt mij om te zien met welk gedrag ik moet stoppen en welk nieuw gedrag ik mag aanleren. Dat is waar het vandaag over gaat. De tekst van vandaag is geschreven door Karel Janssen. Meld je aan voor de wekelijkse e-mailserie op streef.nl/invuurenvlam.
De ontdekking dat ik door het offer van Jezus tot een koning en een priester gemaakt ben, had een enorme impact om mijn leven. Ik begon me te verdiepen in wat het betekent om priester te zijn. Het besef dat ik een priester ben en dat ik daarom mag leven als priester helpt mij om te begrijpen wat het écht betekent om christen te zijn en om iedere dag als christen te leven. De tekst van vandaag is geschreven door Karel Janssen. Meld je aan voor de wekelijkse e-mailserie op streef.nl/invuurenvlam.
Ambassadeurs van Jezus

Ambassadeurs van Jezus

2020-08-2303:33

Wij zijn gezanten, ambassadeurs van Jezus! Toen Jezus bijna naar de hemel ging zei Hij dat het goed zou zijn dat Hij wegging. Hij zei dit omdat de Heilige Geest dan kon komen. Jezus loopt hier niet meer in Zijn lichaam rond, maar in plaats daarvan is Hij in ons allemaal en zijn wíj degenen die namens Hem het goede nieuws mogen vertellen! Een grote verantwoordelijkheid, denk je misschien. Maar als we ons beseffen wat het woord gezant of ambassadeur inhoudt, valt de druk weg. De tekst van vandaag is geschreven door Joshua en Noah van der Vegt. Meld je aan voor de wekelijkse e-mailserie op streef.nl/invuurenvlam.
Hart vol compassie

Hart vol compassie

2020-08-1904:26

Jezus leefde vanuit ontferming, medelijden en compassie. Ons doel als volgelingen van Jezus is om op Jezus te lijken, en als wij willen leren hoe we kunnen evangeliseren is Hij Degene waar we naar moeten te kijken. Jezus’ hart brak als hij gebroken en verloren mensen zag, en vanuit diezelfde emotie mogen wij leven. Wanneer wij deze hartsgesteldheid gaan krijgen, is het niet meer de vraag óf we onze niet-christelijke collega het goede nieuws gaan vertellen, maar wanneer en hoe we dat gaan doen. De tekst van vandaag is geschreven door Joshua en Noah van der Vegt. Meld je aan voor de wekelijkse e-mailserie op streef.nl/invuurenvlam.
Woord en daad

Woord en daad

2020-08-1603:32

Als we willen weten hoe we op een liefdevolle en goede manier van God kunnen getuigen moeten we natuurlijk kijken naar hoe Jezus dat deed. Hij is het beste voorbeeld van hoe je zowel in je daden als met je woorden het goede nieuws kan vertellen. De tekst van vandaag is geschreven door Joshua en Noah van der Vegt. Meld je aan voor de wekelijkse e-mailserie op streef.nl/invuurenvlam.
Alle schepselen

Alle schepselen

2020-08-1203:28

Door mensen waar je al een relatie mee hebt over Jezus te vertellen, wordt jouw boodschap nog persoonlijker. Door de relatie die je hebt is er geen druk om iemand in één gesprek te moeten bekeren. Je kunt deze persoon vaker spreken en met ze afspreken; je hoeft daarin niet een hele preek te houden. Het kan al zo simpel zijn als praten over hoe jij op zondag naar de kerk of een jeugddienst bent geweest, en interesse tonen in hun verhaal en de vragen die iemand heeft. De tekst van vandaag is geschreven door Joshua en Noah van der Vegt. Meld je aan voor de wekelijkse e-mailserie op streef.nl/invuurenvlam.
De beste evangelist

De beste evangelist

2020-08-0903:31

Een van de grootste dingen die ons kan tegenhouden om mensen te vertellen over Gods grote liefde, is dat we ons niet bekwaam voelen. Maar hoe gek het ook klinkt, dit is juist een goede houding. Het is namelijk niet de bedoeling dat we vanuit onze eigen kracht, energie of bekwaamheid gaan getuigen. De tekst van vandaag is geschreven door Joshua en Noah van der Vegt. Meld je aan voor de wekelijkse e-mailserie op streef.nl/invuurenvlam.
Geroepen?

Geroepen?

2020-08-0503:31

Net voordat Jezus naar de hemel ging, terug naar de Vader, waren Zijn laatste woorden een opdracht voor Zijn discipelen. Deze woorden staan bekend als ‘De Grote Opdracht’. In Marcus 16 lezen we hoe Jezus Zijn volgelingen roept om de wereld in te gaan en het evangelie te prediken aan alle schepselen. Wij hebben ervoor gekozen om Hem te volgen, dus ook ons roept Hij om het evangelie, het goede nieuws, ons verhaal, te delen met de mensen om ons heen! De tekst van vandaag is geschreven door Joshua en Noah van der Vegt. Meld je aan voor de wekelijkse e-mailserie op streef.nl/invuurenvlam.
Goed nieuws

Goed nieuws

2020-08-0204:06

Heb je het al gehoord?! Er is iemand die je heeft gered! Iemand die voor jou Zijn leven heeft gegeven! Je hoeft niet meer te leven in afwezigheid van God, je hoeft niet meer te werken om goed genoeg te zijn en je mag dit leven, leven in al zijn volheid! De tekst van vandaag is geschreven door Joshua en Noah van der Vegt. Meld je aan voor de wekelijkse e-mailserie op streef.nl/invuurenvlam.
Hoe jij geliefd bent!

Hoe jij geliefd bent!

2020-07-2902:58

Jezus gaf Zijn leven zodat de zonde niet meer tussen ons en Hem in stond. Nu kunnen wij weer bij Hem zijn met een schoon geweten. De Bijbel zegt dat wij rechtvaardig zijn verklaard door ons geloof. Dit betekent dat God ons ziet alsof we nog nooit iets fout hebben gedaan. We mogen weer met God wandelen en leven, net als in het paradijs. Wat een liefde is dat! De tekst van vandaag is geschreven door Roan Drost. Meld je aan voor de wekelijkse e-mailserie op streef.nl/invuurenvlam.
Hoe jij hersteld bent!

Hoe jij hersteld bent!

2020-07-2602:48

Omdat Jezus dat allemaal overwonnen heeft, kunnen wij in vrijheid geboren worden. Daarvoor moeten we dus wel, zoals de Bijbel het zegt, opnieuw geboren worden. We hebben de mogelijkheid om het cadeau van onze redding aan te pakken en opnieuw te beginnen, alsof we nog nooit gezondigd hebben. We kunnen weer leven in liefde. We kunnen weer leven zonder egoïsme, omdat God genoeg voor ons is. Hij is de voorziener van liefde, vrede, kracht, welvaart, welzijn en alles wat je nodig hebt om de hele dag uit te delen aan andere mensen. Jezus is genoeg! Voor altijd genoeg! De tekst van vandaag is geschreven door Roan Drost. Meld je aan voor de wekelijkse e-mailserie op streef.nl/invuurenvlam.
Hoe jij bedoeld bent!

Hoe jij bedoeld bent!

2020-07-2203:09

God heeft ook jou bedoeld om op Hem te lijken, om liefdevol te zijn. Hij heeft je bedoeld om steeds meer op Jezus te gaan lijken, zodat je Hem kan laten zien aan deze wereld. De tekst van vandaag is geschreven door Roan Drost. Meld je aan voor de wekelijkse e-mailserie op streef.nl/invuurenvlam.
Genade lijkt zo’n normaal woord voor mij te worden. Maar God vindt het blijkbaar zo belangrijk dat het woord nu nog steeds elke (zon)dag gebruikt wordt en Hij het veel zegt in de Bijbel. Wat betekent het? En wat betekent het voor mij? De tekst van vandaag is geschreven door Inge Drost. Meld je aan voor de wekelijkse e-mailserie op streef.nl/invuurenvlam.
loading
Comments 
Download from Google Play
Download from App Store